הצטרפות לרשימת תפוצה
 
 
 
חדשות
  • שינוי ההרשמה לסמינרים

    2.8.2017

    בסעיף ההרשמה לסמינרים יש הוראות חדשות להרשמה.

  • שינוי בתכנית תשע"ח: ביטול הסמינר על לאה גולדברג באפריל

    30 באוקטובר 2017
  • ראיונות עם משתתפי הסמינרים

    14/9/16

    כתובת הלינק היא  https://youtu.be/1Bbd0cXZIGI

 
 
 
  פרופ יוסי שיין  
   
 

פרופ' יוסי שיין

קורות חיים

פרופסור יוסי שיין הוא ראש החוג למדע המדינה והתכנית ללימודי דיפלומטיה ע"ש אבא אבן באוניברסיטת תל-אביב. הוא גם פרופסור לפוליטיקה השוואתית באוניברסיטת ג'ורג'טאון בוושינגטון, שם הקים ועמד בראש התכנית ללימודי הציוויליזציה היהודית. שיין קיבל את הדוקטורט באוניברסיטת ייל ושימש כמרצה וחוקר, בין היתר, באוניברסיטאות אוקספורד, פרינסטון, וידוע כמומחה מוביל בעולם בתחום חקר התפוצות והשפעתן על היחסים הבינלאומיים. הוא פרסם שורה ארוכה של ספרים ומאמרים בתחומי התמחותו ומשמש כבעל טור קבוע בידיעות אחרונות ופרשן בתכניות הפוליטיות בכלי התקשורת בארץ ובעולם.

מקורות להרצאתו של פרופ' יוסי שיין

עם סגולה

"האמת היא שעמדתנו אף היא דו-ערכית: אנו רוצים שיניחו לנו לנפשנו, ועם זאת אנו תובעים יחס מיוחד; אין אנו רוצים להיות נשכחים וחסרי משמעות מיוחדת כמו הסרבים או הבורמזים. אי-נכונותנו להשלים עם עובדת אדישותם של העמים כלפי צרותינו והישגינו, או עם מתן עדיפות על-ידיהם לאינטרסים החמריים שלהם, מעל ומעבר לדאגה לקיומה ולשלומה של ישראל – אינה מתיישבת כלל עם יחס הזלזול והביטול למה שיאמרו הגויים. אך בשתי הגישות גם יחד מזדקרת מסורת ארוכת-ימים של כת השרויה בשולי החברה הכללית, ולא חברה רגילה, ומלאה בה. הרי זו המסורת של אנחנו והגויים: אנחנו – עם נבחר, והם – ממלכת הטומאה והחושך. הגויים נמדדים במבחן אחד: אם טובים הם ליהודים או רעים ליהודים. אנו רוצים שלא יתערבו בנו ובענינינו, וודאי שאסור להם להביע דעה נגדנו, אך עליהם לעזור, לתמוך, להציל אותנו. זהו רפלכס של כת, וביחוד של כת הנמצאת במצור מתמיד. חלמנו על כך שמדינה עצמאית ומעמד של לאום בחברת העמים יבטלו את מערכת-היחסים הזאת. אך להותנו, עם ישראל עודנו שרוי במצור." (יעקב טלמון, בעידן האלימות, עם עובד, 1974, עמ 391)

"Israel was founded twice, once as a family, a kin group, once as a nation, apolitical and religious community—and both times the founding instrument was a covenant. The first covenant was wit Abraham and it involves a promise and a prophecy about his "seed." Abraham will be "a father of many nations" but of one nation in particular, his direct descendants, who will one day will inherent the land of Canaan. ….The second covenant is with the people of Israel at Sinai – the covenant of law is open to anyone prepared to accept its burdens; hence it isn’t entirely implausible to say that there is no chosen people, only people who chose. (MICHAEL WALZER, In God's Shadow (NEW HAVEN: YALE UNIV. Press, 2012), 1-3.

 

Choosing to be a nation and being chosen as a nation are closely related concepts. The primordial covenant – be it mythical or historical – that first brought the nation into being, is the basis for its special relationship with God and/or History. Not every national covenant is necessarily linked to a claim of closeness, but for most chosen peoples the idea of covenant is a focal point of collective identity. It was an original exercise of will -- a common commitment to a certain (potentially universal) vision of the ideal life – that first marked the people as distinct from all others. …. Chosen nations' covenants can be upheld as encapsulations of universal ideals …. At one and the same time it is the covenant that marks the nation from all others.   … Every modern nation confronts certain aspect of this paradox  (UNIVESALISM VERSUS PARTICULARISM) (AVIEL ROSHWALD, The Endurance of Nationalism, Cambridge UP   2006, 174 & 183).

 

 

 
 

BetaGroup - עיצוב אתרים

כל הזכויות שמורות NTT - מערכות ניהול תוכן