הצטרפות לרשימת תפוצה
 
 
 
חדשות
 
 
 
  ד'ר עמנואלה מן  
   
 

 

עובדת עם קבוצת חוקרים בינלאומית על תרגום ועריכה של המשנה לצרפתית להקמת אתר אינטרנט.

עבודת הדוקטור דנה בצדוקים והופעתן של המפלגות היהודיות בימי הבית השני.

עוסקת בחקר תולדות עם ישראל בתקופת בית שני והמשנה ובנוסף בחקר היסטוריה והארכיאולוגיה של ירושלים.

סמינר: ראשית הנצרות, מדת יהודית לכת חדשה

תקציר ההרצאה: פאולוס – יהודי או נוצרי 

פאולוס איש טרסוס יהודי היה במקור. בתחילת דרכו הצטיין בהתנגדותו למאמינים בישו. את האיש מנצרת הוא לא הכיר כלל עלי אדמות. מה הייתה ביקורתו של פאולוס כלפי תלמידיו של ישו? אין זה ידוע. וכן כמעט ולא ידוע כלום על החוויה המיסטית אשר הוליכה אותו להצטרף דווקא לאותם המאמינים. לא פעם המהלך הזה מתואר כ"התנצרות". האמנם?

יתרה מזו, הוא החל לפעול כ"שליח" וסלל את הדרך לבשורה בקרב הגויים בסוריה, באסיה הקטנה וביוון. נשתמרו כמה מאגרותיו אל הקהילות האלה וחלק נכבד של ספר מעשי השליחים מוקדש לסיפור מסעותיו ומעשיו. כך הוקנה לו מקום מכובד וחשיבות רבת-השפעה בהגות הנוצרית. וככל שחלף הזמן נתפס יותר ויותר כנוצרי אשר דבריו נוצלו להכריז על החלפת היהדות בנצרות. האם לזה התכוון פאולוס?

בשישים השנים האחרונות, החלו הן חוקרי הברית החדשה הן חוקרי יהדות בית שני לחזור ולהדגיש את יהדותו של פאולוס או לפחות את קרבתו למחשבת ישראל בת זמנו. אזי פאולוס הוא יהודי? באיזה מובן?

בכל דור ודור וכבר בימיו פאולוס היה דמות פרדוקסלית ובעייתית הן בעבור היהודים הן בעבור המאמינים בישו. מטרת ההרצאה היא להדגים את הבעייתיות שיש קודם כל בעובדה שרק חלק מדבריו הגיעו אלינו ושרוב כתביו הינם נסיבתיים. אף על פי כן, ניתן לסרטט טנטטיבית את התפתחות מחשבתו לאו דווקא על רקע העימות בין יהדות לנצרות אלא יותר במסגרת היחסים בין עם ישראל לבין הגויים.

  

 

 

 

 
 

BetaGroup - עיצוב אתרים

כל הזכויות שמורות NTT - מערכות ניהול תוכן